Przy zakupie za minimum 350,00 zł dostawa GRATIS !!!*

Witamina C - jaka jest najlepsza dla Twojego zdrowia?

Witamina C to jedna z najpopularniejszych i najczęściej przyjmowanych witamin. Na pewno nie raz słyszałeś, aby wybrać dobry produkt. W sprzedaży istnieje niezliczona ilość preparatów ją zawierających. Witamina C – jaka będzie najlepsza dla Twojego zdrowia?

Wpływ witaminy C na organizm

Twój organizm nie potrafi sam wytworzyć witaminy C, musisz ją suplementować. Kwas askorbinowy pełni wiele ważnych funkcji:

- jest niezbędny do prawidłowego przyswajania żelaza hemowego,

- bierze udział w wytwarzaniu kolagenu,

- jest jednym z najważniejszych antyoksydantów,

- wspomaga odporność.

Niedobory witaminy C mogą się objawiać bólami kostno-mięśniowymi, stanami zapalnymi jamy ustnej, pogorszeniem się odporności oraz słabszym gojeniem się ran.

Jakie jest zapotrzebowanie organizmu na witaminę C?

Nie istnieją specjalne normy dawkowania witaminy C. Zapotrzebowanie Twojego organizmu na ten związek będzie zależeć od wieku, płci, stylu życia i kondycji organizmu. Ogólnie zakłada się, że zdrowe dorosłe osoby potrzebują około 75 - 100 mg askorbinianu sodu. Podczas przeziębienia najlepiej przyjmować nawet do 1000 mg witaminy C dziennie. Większe dawki niż standardowe zalecane są np. palaczom, kobietom w ciąży, osobom z niedokrwistością.

Jaka witamina C jest najlepiej przyswajalna?

Najlepszym źródłem witaminy C dla Twojego organizmu są oczywiście owoce i warzywa. Wśród syntetycznie produkowanej witaminy C wyróżniamy następujące związki: kwas I-askorbinowy, I-askorbinian sodu, I-askorbinian potasu, I-askorbinian wapnia oraz 6-palmitynian I-askorbylu.

Jeśli nie masz problemów ze zdrowiem, możesz przyjmować witaminę C w każdej z tych form. Natomiast, gdy cierpisz na zgagę lub nadkwaśność, najlepsze dla Ciebie będą formy askorbinianów, ponieważ nie będą one dodatkowo podrażniać Twojego żołądka.

Formuła, w jakiej wybierzesz witaminę C, nie ma większego wpływu na jej przyswajalność. Bez względu na to, czy zdecydujesz się na krople, tabletki czy proszek, będzie wchłaniać się w praktycznie identyczny sposób. Dużo większe znaczenie ma związek, w jakim występuje witamina C. Najlepiej przyswajalne rodzaje to askorbinian sodu i wapnia.

Witamina C nie jest magazynowana w organizmie, lecz zużywana na bieżąco. Jeśli chcesz, aby suplementacja przyniosła spodziewany efekt, dostarczaj ją kilka razy dziennie w mniejszych dawkach. Dobrym rozwiązaniem jest również wybór suplementu o powolnym uwalnianiu witaminy C.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl